onsdag 17 december 2008

onsdag

Tjenare.

Gjorde muffins häromdagen. Men nu funderar jag på om det är nåt galet med dom för varje gång jag har ätit dom har jag fått ont i magen efteråt. Inte jätteont. Men lite. Och jag har faktiskt nästan aldrig ont i magen.
Nåväl!
De är goda i alla fall.

Funderar på att göra chokladmuffins idag. Det kunde vara gott. Men å andra sidan kan jag ju bara gå och köpa en muffin. Hehe. Öh. Jaja.

Idag var väl lite av en historisk dag. Har sålt mitt sista akvarium. Nu har jag inga akvarium eller fiskar kvar, alls. Det var många år sen jag var helt akvarielös. Men jag får ju tacka mamma och pappa för hjälpen med att sälja skiten. Det var väldigt snällt av er. Skönt med lite klirr i kassan också.

Igår var vi ute på lite drinks då vi skulle träffa Kelly och Michael som är här. Jag och Leon bodde hos dom i London och nu kom de hit på semester för att hälsa på familjen över jul. Det var kul att träffa dom igen! Dessutom träffade jag Kellys brors sambo, som är svensk! Så det var roligt, fick man prata lite svenska också. Kändes jätteskumt faktiskt. Men väldigt trevligt! Stället vi var på var jättecoolt inrett. Tänk er gamla gamla lampor, som står på fot ni vet. Fast uppsatta uppåner i taket! En masse! Och med massa härliga 70-talsblommiga skärmar. Det var något speciellt det!

Nu ska jag gå ut på en liten runda och fönstershoppa. Brottas med funderingar kring vad jag ska ge Leon i julklapp. Problemet är väl iofs att jag inte har några funderingar alls. För jag vet inte vad jag ska ge honom. Men han har lovat att försöka tänka ut något som inte är svindyrt (som typ.. en iphone eller ny dator). Vill helst köpa det innan fredag (idag är det onsdag) för då åker vi ut till Titirangi för att bo i hans föräldrars hus över jul. Då blir det lite svårare för mig att ta mig in till stan själv och så. Men vi får la se.

Ikväll ska vi hit på medda. Jag tänker proppa mig full med desserter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Amanda, ville bara kika in och onska dig och Leon en God Jul och ett Gott Nytt Ar! Hoppas ni har det bra, visst ar det skont med lite varme? Jag kakade jordgubbar fran landet igar morse nar jag kom hem :-) Det var gott! Annars tassar jag runt har pa uppvaket pa Middlemore, South Auckland ar inget bra stalle runt jul, massa sjuklingar skulle jag vilja saga. Och massor med babysar som vill fodas mitt i natten :-) Men da gar ju natterna fort i alla fall. Skot om er sa gott, sa hors vi nagot efter nyar!
Kram fran Eva