onsdag 10 december 2008

back to my scandinavian roots (ehh)

Jag blev jättenöjd hos frissan.
Är väldans blond nu, men det är fint.
Eller vad tycker ni?

Detta var första gången jag var hos frisören utomlands, det vill säga i ett annat land än Sverige. Gick till Toni & Guy för de brukar ju vara bra har man hört.
Först så klippte deras "top stylist" mig. Det tog 45 minuter och kostade 100 dollar. Sen färgade deras "colour technician" mig med folieslingor. Det kostade 140 dollar för halva huvudet. Sen fönade de det till värsta Hollywoodsvallet, det kostade 25 dollar. (Det gjorde de utan att jag ens bad om det... "Requested by stylist" eller nåt.)

När jag kom hem hade frisyren såklart förstörts av vinden i denna blåsiga stad. Men lite av det fanns kvar i alla fall. Jag smög iväg i morse innan Leon hade vaknat så han visste inte ens att jag var hos frissan. Det blev en överraskning. Kom inte hem förrän vid ett, så det tog rätt lång tid.


Leon gillar mig ännu mer nu. Han gillar svenska blondiner nämligen. HA HA HA

9 kommentarer:

Matilda sa...

åå...vad söt du bleve. Jag vill också vara blondin! Var för övrigt hos frissan idag också. Himla frisören klippte typ av hela mitt svall...*snyft* Har typ aldrig varit så kort...å jag ville bara klippa lite..sisådär 10 cm. Så tog hon tag i saxen å klippte av det kortare än vad du ser ut att ha...må det växa ut fort nu.

Sweet-saga sa...

Så fint det blev!!!!Det var absolut värt pengarna!

Kleinen sa...

va fiint. jag håller också på att bli blond igen. 4 år som brunett får nog räcka... men det blir nog först till sommaren som det blir ordning på det!=)

KEONI sa...

Klippte mig på Toni & Guy när jag var i Auckland, de gjorde också unrequested jobs på mig. =) Fast jag visste inte att det var Toni & Guy som jag klippte mig på förrän jag skulle betala, tyckte det var dyrt!!! ** Ringde syrran då och woops så visste jag var jag varit.* Som ett stort Scrubsfan gillar jag investeringen på en "vespa" - J.D style! =)

Berntsson och Helgesson vann SM. **
kramar

FamStein sa...

Jättefint. Skulle gärna byta mitt trassel mot ditt fina hår just nu. Massor av kramar

Anonym sa...

huur fint som helst!

Anonym sa...

SHEISSE!!!!!!!! Så nedrans snygg är du! Du passar verkligen i det. Hoppas du tog många kort på't innan du duschade! Med tanke på den dyra föningen... / Den snåle boråsaren

Anonym sa...

herregud, över 2000 för ett frisörbesök? :O

Anonym sa...

haha nej, en tusenlapp ungefär. nz dollar är värd 4-5 sek