tisdag 9 december 2008

dagarna flyger förbi

Oj oj redan tisdag nu? Är det verkligen tisdag kväll redan? Har inte hunnit med alls allt jag hade tänkt idag och igår.

Allt är som vanligt med andra ord.

Idag var en kulig och tråkig dag.

Kuligt: Vi har köpt en moped!!! Närmare bestämt en Honda Giorno. En vespasak. Väldigt stilig måste jag säga. Ska fota den imorgon, men såhär ser den ut -> länk <-
Tråkigt: Det har regnat heeela dagen. Så kunde inte inviga moppen förrän nu ikväll när det blev lite uppehåll. Men ÅH vad kul det var!!
Så himla härligt! Jag körde lite på ett industriområde (har inte mitt learners license än) och det var skitkul. Den går hur vackert som helst, och fort! Var uppe i 60 (det är max på mätaren). Känns fortfarande lite läskigt att köra i trafik, så ska plugga in teorin lite innan jag bestämmr mig för om jag ska köra eller ej.

...Men! Det vore väldans bra om jag kunde lära mig köra i stan för det är ju så gött att kunna ta sig överallt. På tal om det så har jag startat upp en liten business.

Haha!
Gjorde den där idag. Tänkte lägga såna lappar i folks brevlådor kanske.
Har redan en kund från en annons jag har haft ute tidigare, ska se efter en bulldogg en gång om dan några dagar i januari. Skoj!

Idag fick jag post också! Julkort från farmor och farfar (tack!) och ett paket med ett brev och en film från världens bästa vän, Mia. Så idag har jag lipat lite. Mest för att jag har så fina människor runt omkring mig.
Igår skrev jag julkort också! Spännande va? Hehe.

Och vad händer imorgon... jooooo. Jag ska till frisören. Bokade tid på Toni&Guy idag. Kvart över nio imorgon bitti (pust) ska jag infinna mig. Jag har inte sagt något till Leon än. Det får bli en överraskning.
Såg en jättefin handväska idag också. I jättefint rött skinn. Gud den var så fin. 96 dollar, förut 120. Vill verkligen ha den. Men får se om jag har råd. Har ju inget jobb för guds skull:-)

3 kommentarer:

Matilda sa...

sicken smart idé syster! Petcare! Det är ju som hittat =)

Anonym sa...

Heja-på Amanda! Bra initiativ!
..men kör försiktigt om du "moppar"!!! :-)
/Paps

Anonym sa...

Thought this might be useful, the fines for dogs are really high eg $300 for not picking up poop!

http://www.aucklandcity.govt.nz/council/documents/dogpolicy/default.asp

http://www.aucklandcity.govt.nz/council/services/dogs/exercise.asp#western

Have fun! ;o)>