fredag 12 december 2008

fönster


Här ligger jag på mage och dinglar med benen i luften. Det är fredag eftermiddag och det mesta känns lite bättre nu faktiskt. Har köpt teoriboken så nu behöver jag bara plugga in den, göra teoriprovet och en synundersökning sen får jag köra scooter här. Behöver alltså inte göra någon uppkörning eller så, utan jag får tillåtelse att övningsköra bil samt köra 50cc moppe hur mycket jag vill.

Det dumma är att om jag vill ta körkort (som jag ju tänkte innan) så måste man ha sitt learners license (det jag får om jag bara gör teorin) i sex månader för att SEN köra upp och få ett sk restricted license. Detta kan jag troligtvis inte konvertera till svenskt sen, utan jag måste få mitt full license, vilket man inte kan få förrän efter 12 månader med restricted license. Så jag tänker ta körkort i Sverige i sommar istället. Det kommer bli sjukt förvirrande att träna in vänstertrafik nu och sen komma till Sverige och ta körkort i högertrafik...blööhhh.

Har även köpt en bok idag, Tusen strålande solar (uppföljaren till Flyga drake) fast på engelska, ska bli spännande läsning.
Dessutom har jag fredagsstädat precis och duschat. Så nu är jag lite utav en ny människa.

Gott så.

1 kommentar:

Matilda sa...

boken är superduperbra!! ba' så du vet =)