söndag 7 december 2008

söndagsbak

Tjena. Haft världens mest omständiga dag hittills, ååh orkar inte ens dra den historian för det är bara så...omständigt!

Nu är det söndag i alla fall. Ikväll ska Leon bjuda på någon scooter-auktion så vi får hoppas vi vinner den. Så imorgon ska vi köpa hjälmar och sen kan vi mopeda runt i stan. Jag ska skaffa ett learners permit så jag också kan köra. Ungefär som att göra teoriprovet till körkortet och en synundersökning. Sen får jag köra så mycket moppe jag vill i Nya Zeeland. Visar såklart här på bloggen sen när vi har skaffat den!

Igår var vi ute hos Leons föräldrar i Titirangi på lunch. Jag fick en alldeles underbart god chokladkaka av Leons mamma och pappa. Gud vad god den var. Och lite choklad sen med från Australien.

Nu däremot, nu blir det andra bullar. Diskmaskinen är nämligen klar så jag ska bara tömma den sen sätter jag igång och bakar kanelbullar. Med svenskt vaniljsocker och svenskt pärlsocker.

Den ni.

Inga kommentarer: