torsdag 6 november 2008

chokladbollar 2.0

Hej bloggiz!

Idag vaknade jag med värsta ångesten, vet inte varför. Vaknade rätt sent också, halvelva. Kanske var därför. Bestämde i alla fall, efter en stunds ångest, att baka något. Och eftersom jag avskyr ugnen här så fick det bli chokladbollar. Det enda jag kan komma på som inte kräver någon ugn.

De blev SKITgoda ska jag säga er. Använde riktig kakao denna gången, inte det där himla chokladmjölkspulvret. Hade tänkt ta pärlsocker på, men beslutade mig för att spara det och ta på strössel istället. Hittade nämligen strössel på Lim Chhour Supermarket igår. Och det blev faktiskt jätttebra!

Mumz mumz...
För övrigt är det skitstörande att min mail inte funkar. Ser att jag har 29 nya mail på min msn men kan inte gå in. Hotmail funkar inte. Men det är väl bara en tidsfråga innan den är uppe igen.

Idag vet jag inte vad jag ska göra.
Eller jo! Förresten. Ska på nån Billy Apple-grej.

Herregud måste ju berätta!!
Träffade Billy Apple igår. Vet inte om ni har hört talas om honom, men han är typ the number one konstnär ever från Nya Zeeland. Han har samarbetat med Andy Warhol och alla möjliga. Han var en av de första som höll på med performance art, på 60-talet. Väldigt provokativ popkonstnär. Leon är vän med honom och igår träffade vi honom på Leons kompis konstutställning (som förövrigt var så himla vacker! Det bästa jag har sett här i NZ.). Jag blev lite starstruck haha... men han var väldigt trevlig! Han bjöd in oss till hans utställning i Amsterdam 2009.

Jaja. Nog med det där konstblarret. Man får ju inte tro att jag gått och blivit pretto, va.

Igår när jag var ute och gick tog jag ett kort på huset vi bor i. Fönstret i mitten på bilden är vårat, ovanför Jaimie boutique. Kungligt va?

1 kommentar:

Matilda sa...

nog äre kungligt alltid!