söndag 2 november 2008

söndag kväll

Hej bloggen!

Har haft en jättehärlig dag, förutom att jag har fått en jätteond fotblåsa. Men det gör inte så mycket.

Vi gick ut en promenix, gick in på ett apotek då jag fått något konstigt bett på mitt ben. Det kliar inte men är väldigt ömt och rätt svullet. Frågade farmacisterna (det där ser ju ut som 'fascisterna'), eller vad det nu heter på svenska om råd. Farmaceut heter det va förresten? Haha... englifierar allt nuförtiden känns det som. Illa. I alla fall, tydligen finns det inget direkt giftigt/farligt som kan ha bitit mig. Men eftersom jag inte är härifrån så kan ett bett från t ex en mygga eller husspindel reagera annorlunda eftersom jag inte är van vid den sortens...ja. Blabla. Ni fattar. Så troligtvis är det någon spindel (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!!SPINDELSPINDEL!!!!!) som har bitit mig när jag sov, för bettet var där när jag vaknade igår morse. Skulle ta allergitabletter (antihistaminer) för att få ned svullnaden/allergiska reaktionen och om det blev värre skulle jag "genast gå till läkaren".

Så vi får väl se om jag dör eller ej! Tur att man inte är i Australien i alla fall, där de har alla otäcka giftiga grejer. Här är det ju ungefär som i Sverige.

Sen gick vi förbi The Christmas Shop på Franklin road men den var stängd, lite tråkigt. Hade gärna velat titta. Men jag vet inte... funderar på att mest skita i julen i år för det är helt enkelt inte samma grej här. Alla som känner mig vet nog att jag älskar julen och tycker det är den viktigaste dagen på året, men det blir helt enkelt inte samma sak när jag kommer sitta här på andra sidan jordklotet, i sommarvärme, bara jag och Leon. Och kan jag inte göra det fullt ut så känns det lika bra att skippa, och ösa på fullt ut nästa jul istället. För då har jag bestämt att jag ska vara hemma i Sverige.

Ja, alla kanske inte visste det men jag ska vara här över jul om det inte framkommit tydligt. Kommer hem någon gång framåt våren/sommaren i Sverige.

Nåväl, tillbaka till dagen!
Eftersom vi ändå var rätt nära, gick vi till mataffären och handlade lite nödvändigheter. Sen på vägen hem stannade vi en stund hemma hos Matt och tjötade. Seeeen när vi gick hem hade jag så fruktansvärt ont i foten av min blåsa jag fått under dagen att jag höll på att dö. Så vi tog bilen (istället för att gå) upp till K' road och Lim Chhour supermarket där Leon köpte lite kinesiska téer bland annat (té är hans nya obsession). Bland annat köpte han ett té med Chrysanthemum, visste inte att man kunde göra té på dom blommorna! Men jag antar att man kan göra té av det mesta.

Idag har det varit riktigt varmt och fint, gått i shorts och linne hela dagen. Mina armar börjar få en härlig brun färg nu, känns bra men jag kommer ju alltid vara blekfis gentemot min "exotiska" pojkvän. Hahaha...

Jo just det, om två-tre veckor ska vi nog flytta, för nu har tjejen som vi hyr denna lägenheten av kommit hem och vi känner att vi kan lika gärna flytta nu snart (eftersom vi är lite trötta på att bo ovanpå just den här butiken..sch) än om två månader. Så kan vi på bo nästa ställe ända tills vi ska flytta tillbaka till Europa igen i vår.

Nu har jag lite ont i huvudet så ska bälja i mig massa juice och kanske äta lite choklad.
Trevlig söndag på er!

Inga kommentarer: