onsdag 12 november 2008

onsdag

Har inte sovit alls bra de senaste två nätterna. Medicinen jag äter gör mig alldeles klarvaken i vissa perioder och jättetrött i vissa. Sen känns det allmänt konstigt men det kunde det tydligen göra de första veckorna. Orkar inte gå in på det djupare men får försöka passa in rätt tid att ta den men ja jag vet inte. Tur att jag har en gubbe som är expert på ämnet och pratar med mig om det rätt mycket. Känns bättre då. Att veta att det är normalt och så.

Men det är jobbigt att inte kunna sova när man är jättetrött. Allt är liksom för klart. Klarvaket. Får ge det ett tag till och se om det blir bättre annars får jag be Dr Zaid om sömnpiller.

Vissa förstår inte hur jag kan skriva ut allt det här på bloggen. Men jag fattar inte varför. Jag skrev ju om när jag fick penicillin när jag var sjuk innan, det här är ju bara en annan slags medicin för en annan sjuka. Finns väl inget att hymla om när det gäller den saken. Däremot lär jag nog inte skriva ut så mycket känslor som innan, de skriver jag numera ner i ett word-dokument. Det känns jättebra och är nog väldigt nyttigt. Har redan fyllt tre sidor på två dagar.

Nu ska jag gå ut och (försöka) rensa huvudet med en promenad, solen skiner och det verkar bli en lika fin dag idag. Än är det morgon dock och jag undrar om jag ska ta på kofta eller inte. Är medveten om att det här har blivit mer utav en Amanda-blogg än en Nya Zeeland-blogg på sistone, men jag har inte gjort mycket annat än grubblat på mig själv och min framtid så så fick det bli. Blir nog bättring snart.

Ikväll ska vi på en lägenhetsvisning och håll gärna en tumme för oss att vi får den för vi vill verkligenverkligen ha den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sleep is sooo last night!