måndag 3 november 2008

med en enkel tulipan

Idag har varit en riktigt skön måndag. Vädret blir varmare och varmare här i Auckland, de senaste dagarna har det varit riktigt varmt i solen! Sköööönt.

Idag gjorde jag en jättesvensk grej, utan att ens inse det själv förräns nu! Vi hade elvafika. Alltså, vi fikade klockan elva. Jag, Leon och hans mamma. Jag åt en asgod brownie.
11-fika!!!

Sen när jag kom hem vid tolv ringde jag mamma och vi pratade jääääättejättelänge, över två timmar. Det var skönt, min mamma är så himla bra. Sen drog jag mig ut och sprang en liten tur, det var sjukt jobbigt eftersom det var rätt varmt vid tretiden.

Mer har jag inte hunnit med idag, jo förresten, var och köpte en bunt tulpaner. Men jag blir lika besviken varje gång jag köper tulpaner. Man behöver ju tre av de där fjuttbuntarna för att det ens ska bli en bukett av det. Ser helt patetiskt ut när det står typ fem tulpaner i en vas ju. Men jag hade bara 6,50 dollar på mig och det var vad en bunt kostade, så. Det fick bli så. Bättre än inga alls, kanske.

1 kommentar:

FamStein sa...

Tulpaner och värme tänk om vi kunde byta bara en vecka eller så...