tisdag 18 november 2008

tisdag

Tjenare.

Har väl inte så mycket att rapportera idag. Var hos läkaren, fick tyvärr inte träffa Zaid idag utan nån ny som var helt paranoid och gav mig tre (haha! TRE!!!) sömntabletter. Och sa åt mig att ta en halv åt gången. Hallå. Hur fan ska det funka. Har ätit dom innan och då funkade det inte med en halv. Aja. De säger ju alltid "funkar det inte så får du komma tillbaka" men mm okej kul att betala 80 dollar varje gång man går dit för "konsultation" samt 15 dollar för receptet. Jaaa jaaa... Blir så trött på't bara. Kommer inte orka gå tillbaka. Får väl ligga vaken då sen när dessa små söta piller tagit slut.

Öh.
Att göra denna enorma utläggning över sjuvården var väl inte min originaltanke med det här inlägget. Sjukvården här är bra, de lyssnar på en och är inte så paranoida som i Sverige. Förutom den här då. Alla andra läkare jag har träffat har varit mycket bättre. Får väl avtala en tid med dr Zaid längre fram kanske. För han var bra. Likaså den jag hade innan.. men har glömt namnet på honom.

Största nyheten för dagen är väl att Leon ska vara med i morgonteve imorgon, på TV3. (I Nya Zeeland, alltså.) HUR häftigt är inte det på en skala?! 8.45 ska han sitta där och experta sig om bloggning och onlineterapi och se snygg ut i sina röda jeans.
Synd bara att vi inte har en teve. Får väl se det på nätet senare.

Men fatta vad häftigt ändå!! Blir så stolt över lella gubben.

Nu ska jag nog ta en dusch. Vet inte vad som har hänt, men mitt hår blir smutsigt jättesnabbt. Typ efter ett dygn. Kanske för att jag bor i en storstad med mycket föroreningar? Haha nej jag vet inte. Nu känns det i alla fall smutsigt så jag kan ju lika gärna rengöra mig.
GUD vad jag längtar till den nya lägenheten och att inte behöva gå trappan ner för att gå på toa eller duscha. Herregud vad jag längtar till det. Slippa klä på sig morgonrock och gå ner och frysa när man ska kissa mitt i natten. Det ska bli ljuvligt att ha toalett och dusch bara några steg ifrån mig. Mmmmm.... de små sakerna i livet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Amanda, jag sag din Leon pa Sunrise i morse, han gjorde bra ifran sig! Hoppas du mar gott, snart kommer solen tillbaks :-)

Anonym sa...

Amanda! Kan du inte länka till någon sida på internet, eller what so ever, så man får se din Leon? :)

Jag saknar dig! Hoppas du mår bättre snart! Och att du får sova. Puss