lördag 29 november 2008

Lite bilder från vardagen

Halloj. Här följer lite bilder och grejer från senaste dagarna.

Häromdagen var jag ute och gick "nere på gatan". Queen Street är huvudgatan i Auckland. Såhär såg det ut.

Smith & Caughey's är väl Aucklands motsvarighet till NK skulle man kunna säga. De har även de sin julskyltning. Med snö och allt. Även att det är jul mitt i sommaren här nere. Filmade lite.


Igår fick jag paket från Sverige! Det vart tydligen genomsökt.

Fick det här samt chips och daim! Jippieeeeee! TACK!

Idag när jag gick hem från New World (mataffären) uppför Victoria Street kom jag äntligen ihåg att ta kort på det här gatnamnet. Har så många gånger tänkt på det roliga med det namnet. Hardinge-gatan. Den gatan har dinge, antar jag. HA! HA! (Detta skämt går inte översätta till Leon tyvärr.)


Jaha, slut på det roliga då!
Idag var jag hos läkaren (igen). Fick punga ut 95 dollar för att det var lördag (istället för de sedvanliga 80).
Idag var vi även och åt lunch med Leons päron på BonGaNe, det koreanska stället som vi har varit på några gånger nu. Dessutom hade de med sig en chokladkaka till mig. HERREGUD vad gott det var! Goa mänsker va?!!
Ikväll blir det bbq-party i Ponsonby. Perfekt kväll för det.

Ah...sol och värme.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänka sig att blondinbella vart i din hemstad! Jag låååvar att DU hade fått göra intervjun med henne för JP om du hade varit hemma:D hehehehe PussPuss!