måndag 3 november 2008

tanke.

Det är en grej jag har tänkt på som är helt sjuk med Sverige. Och det är det här med UGG-stövlarna som börjar bli moderna igen.

De tillverkas i Australien och Nya Zeeland (landet med alla får, ni vet). Och när ni i Sverige betalar hiskeliga 1800 kronor för era UGGs, då vill jag bara smälla av! Hur kan de säljas så dyrt? Skäms inte försäljarna?

Här är det normala priset på ett par UGGs 119 NZ-dollar. Vilket är ungefär 520 svenska kronor.

520. Mot 1 800.

Och jag tror de är typ lika billiga i USA. Snacka om att vi blir lurade i Sverige.
Det här är bara ett exempel på det.

Sjukt va? Det är liksom ingen snobbgrej direkt att gå runt i UGGs här. Som ni kanske kan förstå. Funderar på att köpa mig ett par, men det går ju mot sommaren vilket gör mig tveksam... kanske att jag gör det innan jag åker hem till Sverige iaf.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan.. skulle du kunna mejla mig? måste fråga dig en sak :) kramar! min hotmailadress är: c-aaroliiina@hotmail.com

Anonym sa...

Jag blir knäpp i huvudet av det där med priser på saker och hur det skiljer sig bara för att det är olika länder. Gnaaaark!

Ligger här i min säng med laptopen på magen och tänker. Vore så fantastiskt att åka. Till NZ. Jag har ju velat det ås länge. Å ena sidan så vore det helt galet. Du och jag känner ju inte varandra mer än i bloggarna. Och det är ju på andra sidan jorden. Lilla jag själv dit. Men sen. Å andra sidan. Varför inte? Jag har kompisar som rest med folk de aldrig träffat eller pratat med. Och livet är för kort för att mesas igenom. Det vore så fantastiskt.
Ska prata med min mamma imorgon. Hon är klok hon.
Nu ska jag läsa igenom alla inlägg jag missat hos dig, länka till bloggen din eftersom jag är senil och inte gjort det innan och sen drömma om vår i NZ. :)
Gigantisk kram!