söndag 23 november 2008

Det här visste du (kanske) inte om mig

1. Fullständigt namn? - Amanda Elin Maria Miller
2. Exakt ålder? - 19 år och 2 1/2 månad.
3. Vart bor du? - Herregud! Jag bor ju i Auckland. Har jag aldrig skrivit innan. Men det är ju bara just nu.
4. Bor tillsammans med? - Leon.
5. Husdjur? - Nej tyvärr.
6. Färg på ditt hus? - Vitt. (Men flyttar imorgon!)
7. När är du född? - Den 2 september 1989.
8. Klass? - Beror väl på när?
9. Vilket år tar/tog du studenten? - Skrutt på det
10. Något jobb? - NÄ! Inte just nu.
11. När ska du sova ikväll? - Tänker däcka med hjälp av en Imovane nån gång vid 23tiden.
13. Duschat idag? - Nepp.
14. Kramat någon idag? - Ja.
15. Pussat någon idag? - Ja
16. Vad har du ätit idag? - Korvbröd och juice och yoghurt till frukost. Sen åt jag några "Rolo", typ som Plopp/Center.
17. Dagens klädsel? - Svarta shorts och vitt linne.
18. Dagens smink? - Inget.
19. Dagens sötnos? - Alltid Saga!!
20. Dagens roligaste? - Videon på mammas blogg med Camillas underbara skratt.
21. Har du många vänner? - Rätt så. Nja. Vene.
22. Hur många har du kysst? - Vet inte.
23. Vem kramade du senast? - Leon
24. Hur många har du haft sex med? - ??!
25. Hur många har varit otrogna med dig? - Ingen som jag vet.
27. Har du pojk-/flickvän? - Ja, en gubbe har jag.
28. Vem pratade du med i telefon senast? - Mamsi.
29. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? - Mamma, som skrev att jag varit ett snällt barn i år.

FAVORIT:
31. Film? - Amélie tror jag.
32. Låt? - Just nu Death in Vegas - Girls. Tack Mia!
33. Mat? - Öh...
34. Dryck? - Apelsinjuice
37. Stad? - Jag gillar Auckland! Men... Jönnet.
38. Land? - Svärje.
39. Ämne i skolan? - Religion tror jag.
40. År? - Detta året!

SENASTE:
41. Personen du tänkte på? - Mamma
42. Personen du kysste? - Leon.
43. Gången du spydde? - Minns inte. När jag åt en köttbulle?
44. Gången du grät? - Idag, lite.
45. Pizzan du åt? - Ingen.
46. Gången du var i Göteborg? - I augusti.
47. Gången du var i Stockholm? - I nian...hehe.
48. Gången du var full? - Några veckor sen.
49. Gången du var hög? - Nej
50. Personen som såg dig gråta? - Leon

ANTINGEN ELLER:
51. Svart eller vitt? - Vitt.
52. Hund eller katt? - Hund
53. Ut och festa eller hemma och mysa? - Hemma tror jag.
54. Tv-spel eller datorspel? - Tv-spel.
55. Singel eller upptagen? - Upptagen.
57. Lunarstorm, Helgon eller Playahead? - Neee.
58. Ragga eller bli uppraggad? - Bli uppraggad.
59. Big Brother eller Paradise Hotel? - Neee.
60. Svart hår eller blont? - Blont.
61. Blåa ögon eller bruna? - Bruna.
62. Choklad eller lakrits? - Choklad.
63. Göteborg eller Stockholm? - Götet.
64. Högerhänt eller vänsterhänt? - Höger.
65. CocaCola eller Fanta? - cocacola.
66. Pizza eller kebab? - Neee.
67. Randigt eller prickigt? - Randigt.
68. Älska eller älskas? - Älskas
69. Leva eller dö? - Leva.

ANTAL:
70. Personer du älskar? - Jag vet inte. En del.
71. Personer du hatar? - Ingen tror jag
72. Personer som sagt jag älskar dig? - Vet inte.
73. Personer du hånglat med inom en 24-timmars-period? - Vet inte.
74. Glassar du ätit på en dag? - Oj... vet inte! Mångaaaa.
75. Festivaler du varit på/ska på detta året? - Näe
76. Gånger du haft minnesluckor? - Noll
77. Piercingar har du? - En i varje örsnibb
78. Personer du saknar just nu? - Ett antal. Många.
79. Gånger ditt hjärta brustit? - Hm...

VEM:
80. Vill du kyssa nu? - Leon.
81. Ska du träffa imorgon? - Leon?
82. Sjöng du senast för? - Leon
83. Hade du senast en msn-konversation med? - Malin.
84. Spelade du tv-spel med senast? - Emil.
85. Vill du ta med på en romantisk resa nu? - Leon.
86. Vill du kasta en sten i huvudet på? - Haha!
87. Förtjänar att dö? - Men!
89. Vill du sova bredvid inatt? - Leon (wow mitt liv cirkulerar verkligen kring honom. borde kanske skaffa ett liv)

VAD:
90. Gör dig glad? - kärlek
91. Gör dig ledsen? - saknad
92. Vad vill du helst göra nu? - ligga på en strand
93. Önskar du att du slapp göra? - packa allt. städa. söka jobb
94. Vill du ha nu? - min familj
95. Önskar du dig i födelsedagspresent? - långt tills dess
96. Längtar du till? - flytten är över
97. Tycker/tyckte du om dina betyg? - jovars
98. Ångrar du i ditt liv? - inget
99. Är det bästa som har hänt dig? - jag vet inte... min hund kanske. eller gubben. eller att jag har världens bästa familj. kanske nåt sånt.

Avslutar med en bild på mig:

Ser ut som en maori.hehe

5 kommentarer:

Matilda sa...

vad söt du är syster =P. Btw så har vi Rolo här också. Har inte provat än men sett i affären. Och såg precis filmklippet på mammas blogg. Hihi. Eller rättare sagt hörde Camilla ;-) Fniss.

Anonym sa...

gick du aldrig färdigt gymnasiet??

Anonym sa...

saknar dig. hoppas du har det bra..Jess

Anonym sa...

ååh vad fin du är GUMMAN! !
(Snälla, du måste se Lost in translation. Viktigt!!!)

Anonym sa...

Hej hej!
Såg att du bor på Nya Zeeland.
Hittade din blogg genom Stina-Lees kommentarer faktiskt, hehe.

Så nu har jag en liten förfrågan. Jag tänkte köpa ett par UGG, alltså ett par riktiga. Men de är så dyra i Sverige.

Vet att du och jag inte känner varandra eller något men hur skulle du ställa dig till att jag satte in pengar till dig (för skor + frakt) så skickar du skorna hem till Stockholm till mig. Så vet jag att jag får riktiga och dessutom för rätt pris :-)
Frakten går väl på 100 pix men det är ju helt OK.

Du kan väl mejla mig på littlemissvixen___@hotmail.com eller isabelladahlman@hotmail.com
så kan vi komma överrens om något!

Det vore as sweet.

Mvh Isabella