måndag 10 november 2008

veckan & ny "spännande" vecka.

Senaste veckan i bilder då.

Fick ett jättefint kärleksbrev från min bästa syster (som just nu befinner sig i NYC!!).

Satte tulpaner i våran beryktade vas. Vet ni, att den har som ett monogram där vid "halsen" - ett stort fint 'A'. Det betyder väl att den vasen var för mig, allt.

Och jul blir det även på Nya Zeeland! Sommar-jul.

Sekunder efter att jag tog den här bilden, korsade jag gatan och vad möter jag, jo nämligen veckans jag önskar att jag hade tagit kort på-objekt. En kinesisk turist med en Sverigetröja!! En gul och blå tröja som det står "SVERIGE" på och så svenska flaggan. Den var jättefin. Men han var inte alls svensk, det förstod jag.
Ni skulle sett min reaktion. Tappade hakan ända ner i marken på Queen Street!! Så började jag skratta, sen gick jag och skrattade och log för mig själv i flera minutet efteråt. Folk måste ju trott jag var knäpp. Gå där helt ensam och flina.

På tal om julen, igår var vi på lunch med L's mamma på kinesisk restaurang (tjing tjong tjang hörde jag mest hihihi) och hon erbjöd sig att betala flygbiljetterna åt oss till Brisbane, Queensland i Australien om vi ville komma över några dagar i jul eller så!!!!!! Det skulle bli hennes julklapp i så fall. Får bara se om Leon har tid att ta ledigt med allt jobb han har, det får bli upp till honom. Men det skulle vara jätteroligt i så fall. Hans föräldrar har varit där rätt mycket senaste tiden. Snorklat i stora barriärrevet och sånt "vardagligt". Hehe.

Nu är det dock måndag morgon och jag ska göra något jag verkligen verkligen inte känner för just nu. Nämligen gå till en doktor och fläka upp min själ. Vi får väl se vad som händer. Stora vattenkranen går ju på i alla fall. Fattar inte att jag ska vara så himla lipig när det gäller det här. Det är irriterande. Sen så undrar jag hur jag ska hinna med allt på en ordinary 15 minute consultation. Well well.

Inga kommentarer: