söndag 16 november 2008

emo

Morrn.

Idag mår jag lite bättre. Men fortfarande inte alls bra. Men men. Vaknar i alla fall tidigt, kan verkligen inte sova länge eller ibland alls just nu.

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Det är en fin dag.
Det är lite speciellt med att vara här, för varje dag som det har varit fint väder har jag sagt till Leon, att vi borde vara ute, och passa på nu när det är så fint väder. För man vet ju aldrig när det blir så fint väder igen. Tänker jag.

Amanda: What a pity we're not outside... it's such a beautiful day.
Leon: There'll be plenty of them beautiful days...

Och ja, så är det ju. För det är ju ingen svensk sommar vi går mot. Nej, här är det verkligen sommar och nästan alla dagar är fina. Bara det att jag har de där stresstankarna om att man måste utnyttja varje solig dag nedärvda i mig efter nitton år och nitton somrar i Sverige, antar jag.

Jag antar att jag ska hänga upp det berg av tvätt som Leon tvättar idag. Ja, han "tvättar". Dvs han tar kläderna, häver i dem i tvättmaskinen och sätter på.
Sen gör han inget mer. För han "glömmer" alltid av att ta hand om de blöta kläderna sen. Men jag älskar honom en massa ändå.

Såhär ser jag ut nu.

Trött, lite halvdan sådär. Men rätt glad idag. Rätt.

(I alla fall i skrivande stund, det där går ju upp och ner hos mig, pubertal som man är.)

Inga kommentarer: