onsdag 5 november 2008

spoiler: obama vinner


Vilar middag hela dagen idag. Som ni ser.

Regnet öser ner här i Auckland. Verkligen ÖSER. Väntar, bara väntar, på att det ska börja droppa in genom takjävelskapet. För det gör det när det regnar riktigt rejält. Och rejäla regn får man här i tropikerna!

Lääääääängtar tills vi flyttar härifrån. Det är så himla fint här, det är det verkligen, men jag orkar verkligen inte med att det läcker in. Det har det bara gjort en eller två gånger här i sovrummet, men på toan läcker det alltid in när det regnar. Så när man sitter där och kissar droppar det alltid regn på vänstra låret och ibland även på vänsteraxeln. Haha.

Men!
Eftersom vi lär flytta inom bara några veckor (innan november är slut) så sitter jag just nu här i min ensamhet och spelar Kent på högsta volym med Leons högtalare. HAHA vad ska de där under säga om det då. Jaimie Boutique som vi bor ovanpå spelar alltid jazzig musik. Så kommer jag här med svensk rock.


Så är det val idag med ja, i Amerika. Det är val om bara några dagar här i Nya Zeeland också, men det är det ingen som bryr sig om. Inte ens NZ:arna själva. Allt är bara USA-valet, hela tiden. Ibland kan jag tycka att Al Qaida hade så himla rätt när de förklarade varför de hoppas att McCain skulle vinna valet. JO för att han kommer köra USA i botten snabbast av de två kandidaterna. Och ibland känns det som att USA verkligen behövs elimineras från den här jorden. Eller i alla fall människorna (nu generaliserar vi väldigt rejält här).

Nåväl, inspirerande, det får man ändå ge Barack Hussein Obama att han är. Och hans namn i sig är ju bara så roligt det kan bli!
Obama som rimmar på Osama och Hussein. Två av USA's största "fiender" de senaste åren. Obama är nog vad USA behöver, det tror jag. Inte för att jag vet om någon egentligen kan rädda USA från sig själv.

Oj nu blev det ett himla babbel om valet. Är så trött på alla som babblar om valet i USA som om de var några himla förståsigpåare. Så gör jag det själv. Det är ju just snyggt.
Och bara hela grejen, att vi ens bryr oss så mycket.

SKITSAMMA!

Idag hade jag tänkt gå ut och göra diverse ärenden men det är så himla ruttet väder. Regn och blåst och så lite sol inblandat mellan det. Men himla ruskigt väder är det överlag idag. Vill inte gå utanför dörren. Vill inte ens gå ner på toan för det är kallt där nere. Och säkert regnigt om jag känner min toalett rätt.

Sitter och kollar igenom gamla bilder.
Såhär såg jag ut den 7 januari 2007.

Och såhär:

3 kommentarer:

Matilda sa...

haha...du är för söt min syster!

Anonym sa...

haha den dageeen! saknar som fasiken.

Anonym sa...

haha butterixxxx