onsdag 12 november 2008

solen

Höll på att skriva ett blogginlägg innan om hur jäkla uttråkad jag var. Eller är. Har absolut ingenting att göra känns det som. Jag har redan varit en sväng inne i stan idag, pratat i telefon med mamma. Gått en promenad. Gått en till promenad (och köpt en muffin).

Men!
Sen kom jag på det fina med att vara såhär uttråkad. Man kan sola.
Så jag gick ut och satte mig i solen nu precis. Smart va?! Där kan man ju döda någon timme tänker man.

Men herregud, solen tar blixtsnabbt här. Jag, som oftast inte bränner mig alls nåt särskilt, satt och läste i godan ro i kanske en kvart. Sen fick jag en chock! Färgen har kommit på både armar och ben och jag var tvungen att gå in igen, faktiskt. Vill ju inte bränna mig heller.

Så, summa summarum, en kvart är lagom om dagen skulle jag tro. Låg nog en halvtimme eller fyrtio minuter igår men då var det på förmiddagen.
Har redan blivit brun. Har typ semesterbruna armar och benen börjar få sitt de med. Knäna är sådär härligt mycket brunare än resten av benen. Haha.

Jag längtar inte hem till vintern i Sverige idag. Jag önskar istället jag kunde få hit alla jag älskar.

(Här kan ni även se en begynnande bonnabränna på bröstet. Fina grejer!)

Nu tillbaka till mitt problem. Jag kan ju, som vi kom fram till, inte alls ligga och sola hela dagarna. Så vad ska jag göra? Tips?

Har en jobbintervju i slutet av veckan förresten. Det ska bli spännande. Som om det inte är traumatiskt nog att gå på jobbintervju i Sverige, på svenska. Nej, vi tar det ett snäpp te - på engelska!!! Gud.

2 kommentarer:

Matilda sa...

du kommer att vara en god brownie så småningom...Leon får allt akta sig om han vill förbli brunare än dig =P

Anonym sa...

SHIT! Vilket skämt! Att bli brun sådär jäkla snabbt. Speciellt när jag här hemma i sverige behöver minst 20 minuter... i solariet.

blöh!