torsdag 27 november 2008

Äntligen tillbaka!

Hej mina vänner!! Som jag har saknat er!

I måndags flyttade vi till den nya lägenheten och sen dess har det varit lite strul med internet (som det är för de flesta när de flyttar....suck) men nu sen igår är det igång tack vare datorgeniet Matt. Han listade ut grejer de inte ens kunde lista ut hos telefonbolaget. Har även hemtelefon nu, det är billigt att ringa dit från hemtelefoner i Sverige så om ni vill ha numret...säg te.

När man lever utan internet i några dagar blir man genast mycket mer aktiv. Men det kan jag kanske ta en annan gång.

Gjorde en liten film så att ni ska se hur jag bor. Min mobilkamera är kanske inte den bästa... önskar jag hade en videokamera. Men men. Sen händer något ytterst konstigt också, spelar ingen roll var jag laddar upp videon, bilden speedas upp men ljudet förblir i normaltakt så därför kommer min röst helt efter nu ser jag. Jaja. Ni kan ju ignorera min röst då eller nåt, för jag kan tänka mig att det är lite förvirrande.

Välkommen!

Det här filmade jag i tisdags så då var vi precis inflyttade och hade i princip slängt in alla grejer bara. Har möblerat om lite sen dess men ni får i alla fall en överblick. Sovrummet är vänt in mot innergården så det är väldigt tyst och skönt, trots att vi är mitt i morgonrusningen.

Vi ÄLSKAR verkligen vårat nya hem, både jag och Leon. Det känns som en riktig lyckträff. Och det faktum att det ligger mitt inne i stan, verkligen mitt i smeten, är skönt. Jag kan liksom gå ner till McDonalds, Burger King, Starbucks, Wendy's ochsåvidarenifattargrejen på hörnet när som helst. För allt ligger nere på hörnet!! Till och med Louis Vuitton och Gucci!

Önskar verkligen sååå att jag kunde ta hit min familj och vänner och visa er allt det här. Jag älskar verkligen den här stan mer och mer för varje dag, ju mer jag lär känna den.

4 kommentarer:

Sweet-saga sa...

Jag önskar också sååå mycket att jag kunde komma dit till dej!!!

Anonym sa...

Jag akte nog forbi ert nya hem da i sondags :-) Vad kul att ni trivs. Litet tips om telefoner.. kolla in pa telecoms hemsida (om ni har telecom forstas) angaende 0161 nummer. Man ringer Sverige for NZ$6,50 (har jag for mig att det ar) i upp till 2 timmar. Kolla for sakerhets skull aven om man maste anmala sig till det eller nat. Jag anvander det i alla fall i stallet for 00 nar jag ringer Svedala. Ha det gott i snart sommarvarmen :-)

Anonym sa...

Men åååååh vad söt du är! Och du pratar som en...docka. Liksom "swoop swoop". Jag vill bara krama dig, tvinga dig att gå till Starbucks och sen äta kakor i sängen. Fina Amanda, fina fina Amanda!(Väderraport; det har snöat snöat snöat hemma hos mig. Snöat så himla mycket!Jag brummade runt i min lilla bil och fick backa in (!) på en parkeringplasts för att det var så mycket snö att den inte orkade med att köra rakt fram. Så vi backade in. Så varje dag när jag ska ut till brevlådan så hoppar jag i mina mjuka skor och får snö i dem och försöker sen hoppa tillbaka i mina ganla spår. Men jag missar hela tiden. Så blir det mer snö i skorna. Igår töade det lite märkligt men nu är det kallt igen. Jag gillar det. Ingen ångest. Bara glädje. Snöglädje.)
Kramar!

Kleinen sa...

tjena här snackar vi tempo:) skulle nog bli glad av att vakna varje morgon o kunna gå till fönstret och kolla ut på det där fräcka tornet. Dåligt med sånna i Oslo. Ha det skönt i det fina vädret!