tisdag 21 oktober 2008

bättre

Idag mår jag mycket bättre, såhär morgonen efter deppigheten. Tur att jag har en så himla bra sambo. Jag kommer nog alltid känna mig lite o-hel så här när jag inte kan vara på två eller flera ställen samtidigt. Får väl lära mig att leva med det.

Glömde berätta igår, att vi var på ett annat Swedish Style-grejs på kvällen. "Quality of life and Swedish Art & Design", ja visst låter allt så himla tjusigt. Det var rätt fancy också, uppenbarligen har Volvo sponsrat detta arrangemang. Det var en ganska rolig utställning dock, med en massa olika saker uppfunna av svenskar (kände mig göööörstolt inför L då hehe) och även lite målningar och skulpturer (som inte var så jätteimponerande). Dessutom en smyckesutställning men ärligt talat sa den inte mig ett dugg om Sverige. Visste inte ens vem designern var, tydligen någon som bor här i NZ.

Så jag hade väl både bra och mindre bra saker att säga om detta!
En sak som jag dock saknar i hela Swedish Style-programmet är svenskt mode och design, typ Acne och sånt. Inget sånt är med, vilket jag tycker är lite lustigt när det kallas "Swedish Style" och Sverige är ändå ganska stora på mode internationellt i förhållande till att vara ett så litet land.

Skulle kunna fortsätta om det här i evigheter men det har jag inte tid med nu, klockan är redan två timmar efter den tid då jag brukar gå min morgonpromenad!! Låg kvar i sängen till typ halv tolv idag... var så trött. Kunde inte riktigt sova inatt heller så.

Men men, nu ska vi ge oss ut på den där promenixen, sen får vi se var den här dagen bär hän.
Älskar och saknar er mina Millerflickor!!!!! Ses snart igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad jag saknar dig! När du kommer, så vet du vad vi har sagt:)

LONDON BABY! en helg eller så duveet:) För övrigt ett underbart vykort, sitter och läser den rätt ofta (står vid datorn) och så ere bara att fundilera över lifvet och dess galenskaper.
Snackade med Emil igår på msn, han tjötade om att jag måste göra lumpen och blablabla. Han är himlans hjärntvättad den gossen!!

Skulle du kunna maila över din adress btw? :) PUSSPUSSPUSS SAKNAR DIG BÄSTIS!