tisdag 28 oktober 2008

tizdag

Tja mina vänner.

Det låter som min fars 50-årsfest blev ett hejdundrande kalas! Låter fint det, önskar jag kunde varit där.

Igår var det Labour Day och alla var lediga och allt var rätt dött. Vi spenderade förmiddagen i Auckland Domain på en filt i gräset läsandes och fikandes och solandes. Vädret ändrade sig ungefär varannan minut dock för det var lite blåsigt och molnigt. Men emellan molnen sken solen och brände på fint.

Sen åkte vi till the pools och spa-ade oss lite i den varma bubbelbassängen. Den brände extra mycket den här gången tyckte vi, kanske för att det var mindre folk än vanligt? Vet inte. Sen simmade jag åttahundra meter medans Leon bastade.

Glad över att jag simmade, för det betydde att jag inte behöve ut och springa!! Hehe. Man får ju inte vara dum.

Idag är det tisdag, och det är egentligen som måndag eftersom gårdagen var som en söndag. Så nu börjar väl veckan kan man säga. Tänkte inleda den med att söka lite jobb eller åtminstone leta upp något passande. Skrev ihop ett CV på engelska igår. Det ser faktiskt förvånansvärt bra ut, mitt lilla cv. Är glatt överraskad. Men så fick jag ju god hjälp att skriva ihop det också... det enda jag gjorde var egentligen att räkna upp vilka jobb jag haft och så. Sen skrev gybben ihop det till något väldans fint! Ovärderlig snubbe, den där.

Funderar på om jag skall starta upp den här dagen med att ta mig till mataffären och köpa lite mjölk och ägg så jag kan baka en sats bullar. För nu har jag ju som bekant de rätta ingredienserna... vi får se. Skulle ju vara förjävla gött. Dessutom erbjöd Leons mamma sig att låna ut en bakmaskin till mig!!!!! Tänkte låna den sen när vi har flyttat till nästa ställe, vi ska nog flytta härifrån snart nämligen. Vi diggar inte riktigt att det läcker in från taket om morgonen när det idiotregnar.. rakt ner i sängen.

En halvtimme kvar (i Sverige) på pappis 50-årsdag! GRATTIS!

Inga kommentarer: