fredag 17 oktober 2008

GLAD MANDA

Skepp ohoj!

Vilken fredagförmiddag jag har haft! Vaknade hyfsat tidigt, pratade en fin stund med Sverige på Skype på morgonen, åt en god frukost som innehöll hamburgerbröd, apelsinjuice och Marabou Mjölkchoklad. Sen gick jag till mataffären i regnet (tog faktiskt bussen om sanningen ska fram) och köpte mig en ny tandborste då Leon använde min av misstag igår kväll. Fråga mig inte hur man kan vara så klantig. Inte så att jag är rädd för killbaciller med han är väldigt förkyld av sig för tillfället och det vill jag verkligen inte bli. Igen.

Köpte även lite annat där såklart. Asgott fikabröd, "chocolate twist" heter det. Som en fläta i wienerbröds-bröd med choklad invirat. Så otroligt smaskigt. Köpte en fin fotkräm också från Neutrogena, och en hink att göra fotbad i. Så nu kan ni ju tänka er hur lena mina fötter är för...

...när jag kom tillbaka från morgonens ärenden gjorde jag nämligen ett fotbad!

Men största händelsen idag var väl shopping. Gick in i en affär - Tatty's - provade några klänningar. De var helt ok. Sen såg jag den. Klänningen med stoooooort K.
Jättestort!
Den är verkligen fin tycker jag.
Så jag betalade för mig och gick hem med den. Vet att jag inte borde köpt en så dyr klänning, men... men. Mamma uppmanade mig faktiskt att shoppa. Så det gjorde jag.

Ni får väl avgöra då.
Var den här klänningen från See by Chloé värd trehundrafyrtio dollar?
Vad blir det... 1700 spänn knappt.

Inte för att det spelar så stor roll vad någon tycker. Ni kan ju inte direkt tvinga mig att lämna tillbaka den där bortifrån Sverige. Ni kan inte göra någonting åt saken alls, faktiskt.
Tänker behålla denna klänningen för resten av mitt liv...

2 kommentarer:

Matilda sa...

den är jättefin! Och om du tänkt behålla den hela livet så blir årskostnaden inte speciellt stor... vad är nu 1700/70? jo...24 kr/år. Det kan den väl vara värd! hugzz from mee

Anonym sa...

Åh, vilken fin klänning!!! Jag tänker inte kommentera priset...Kram till dej!