torsdag 2 oktober 2008

morgonen

God morgon mina små kycklingar.

Vaknade tidigt som vanligt, för en dryg timme sen faktiskt. Sen dess har jag hunnit med att morna mig lite, byta ut mitt SIM-kort i telefonen, klä på mig samt sätta på en tvättmaskin.

Om vi tar det hela punkt för punkt.
Vaknar astidigt på grund av
  1. ont i halsen fortfarande
  2. hård sängjävel
  3. takfönstret...takfönstret gör att det blir väldigt ljust väldigt tidigt
Halsen kan jag gå till läkaren för. Men det är ju så jäääkla krångligt att springa till doktorn hela tiden. Om det blir värre får jag gå, annars får jag banne mig vänta ut det här.
Sängen är väl inte mycket att göra något åt. Kanske kan skaffa mig en till kudde så jag slipper ligga med S-formad rygg bara för att jag inte är (riktigt) lika tung som en man.
Takfönstret finns väl heller inget att göra något åt. Kan använda min sovmask men det är ju värdelöst när inte Leon har någon för när han vrider och vänder på sig vaknar jag.

Ja där ser ni det förbaskade takfönstret. Och lite av mitt sovrum. Och hur pigg och glad jag är...ehm.

Jaja.
Bytte tillbaka till mitt gamla Comviq-kort idag, för folk har inte fått mina sms med mitt vodafone (nz) kort. Har undrar varför, för jag har t ex alltid fått Leons sms från hans vodafone till mitt svenska comviq, men nu gick jag in på hemsidan och det är nog så att min telefon inte funkar med deras gamla skruttvodafone. Den är för ny.
Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Om jag ska köpa en telefon eller... nej det vill jag inte. Har inte råd med sånt därnt.
Men samtidigt kan det ju bli fasligt dyrt och dumt att använda svenskt kort här. Åååååh. Får fundera på den lite.
Retarded New Zealand.

Satte på en omgång tvätt innan, spännande. Första gången med den maskinen. Fanns ingen bruksanvisning eller nåt. Så jag bara chansade på. Vi får väl se vad som händer. Förlåt om jag förstörde dina kläder Leon.

Det är verkligen frustrerande att min hals aldrig blir bra. Det gör mig ganska ledsen, faktiskt. För Leon var sjuk kanske en tredjedel av den tiden jag har varit sjuk, och han fick penicillin för sin hals och är nästan helt frisk nu.
Det gör mig ledsen. Less. Less-en.

Mamma och pappa, tycker ni jag ska gå till doktorn?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, om penicillin hjälpte Leon så borde det hjälpa dej! Ni kanske smittar varandra fram och tillbaka så det är bäst att försöka bli av med det!!! Massor av kramar till dej!

Anonym sa...

okej okej

Anonym sa...

jag tittade på klippet tre gånger i rad för at du var så himlans söt