lördag 18 oktober 2008

pepparkakor

Idag har jag varit på Diwali Festival of Lights, det var lite marknad och sån skit. Åt indisk glass, den var inte övergod men helt okej.

På vägen hem gick vi förbi nån delikatessaffär, och vet ni vad!?! Där fann vi både Haribogodis (visserligen supersmå påsar för 3,99 dollar/st men men) och ANNAS PEPPARKAKOR. Det fanns både original och de med apelsinsmak. Köpte såklart ett paket originalare som jag tänker smaska i mig. De har pepparkakor här (gingerbread) men de är rätt annorlunda. Tjocka pepparkaksgubbar med glasyr på typ, går att köpa på bagerierna överallt.
Men det här är ju riktiga, liksom! Känns skönt att veta att de finns till jul... vet att man inte får äta pepparkakor nu egentligen.

Nu kom jag att tänka på julmust. Herregud. JULMUST!
Hur fan ska jag överleva julen utan julmust? Hjälp!!!

1 kommentar:

Matilda sa...

oj...jag har inte ens tänkt på julmust...hur ska det gå? du får helt enkelt komma hem till påsk och dricka must både för jul och påsk då!