lördag 4 oktober 2008

en långis

Tje!

Märkte att jag inte bloggade på hela dagen igår! FÖRLÅT BLOGGEN!

Men igår var jag väl lite under molnen, eller vad man säger. Men jag ska berätta vad som hänt sen sist jag bloggade.

I torsdags kväll vid sex åkte jag och Leon in till universitetet och gick på en slags... föreläsning kan man väl kalla det. Ett "talk" som handlade om smycken och konst och hantverk osv i den fattiga vs rika världen. Det var intressant och kul att gå på nåt sånt, har inte gjort det innan. Det är gratis och vem som helst kan gå, så jag lär säkert gå på nåt sånt igen. Träffade även en del av Ls vänner där eftersom han ju jobbar på universitetet, så efteråt gick vi ut och åt på ett koreanskt ställe på Queen Street. Det var kul att få träffa lite av Ls kompisar, och idag ska vi nog gå på någon fest hos en av dom som har fyllt år, om vi orkar, vi är fortfarande lite sjuka båda två.

Sen på kvällen/natten till fredag blev min hals faktiskt värre så jag gick till doktorn igår. Trodde det skulle vara jättekrångligt och jättedyrt, men det gick jättesmidigt, behövde inte vänta alls länge och besöket kostade åttio dollar (knappt 400 kr) och jag fick recept på penicillin som jag ska äta nu i tio dagar. Läkaren jag träffade var jättetrevlig, han hade till och med varit i Sverige och liftat runt som ung... haha. Så han visste var Jönköping låg och så. Lite kul. Och så frågade han mig vad massor av grejer heter på svenska, typ "körtelfeber" och så upprepade han det helt fel typ "shuftelfever".
Rolig herre ändå!

Sen orkade jag inte göra så mycket mer den dagen. Vi gick till mataffären och inhandlade lite förnödenheter. Idag eller imorgon ska jag köpa allt jag behöver för att baka bullar. Egentligen hade jag velat göra det idag, eftersom det är kanelbullens dag, men vet inte om jag hinner. Beror på om vi ska gå på den där bbq:en eller ej.

Så igår kväll tittade vi bara på en film och sen däckade vi. Mongol hetter filmen, riktigt bra faktiskt!

Idag, lördag, mådde jag redan mycket bättre så jag antar att penicillinet verkar. Så jag gick upp före Leon till och med (!), och diskade och hade mig. Sen satt jag en stund i fönstret ut mot gatan. Det är tak under så det är som en liten terass. Gött att sitta där i morgonsolen och titta på folk.
Sen vid tio tog vi en lång promenad runt Ponsonby och Grey Lynn, vi gick nog i en och en halv timme ungefär, i stekande sol. Men vi gick sakta och lugnt så det var bara gött. Kikade i lite affärer och så, letar efter en passande spegel att ha här.

Har förövrigt provat en ny yoghurt nu, som inte är för bebisar. Det var inget fel på bebisyoghurten egentligen, men den fanns bara i smakerna banan, persika och äpple, och alla smakade likadant, och jag var sugen på bäryoghurt så har faktiskt hittat en riktigt smarrig grej nu - utan bitar. Glad!
Ska nog äta en sån nu faktiskt.

Ni får ta hand om er där hemma i Sverige. Jag tror jag har blivit lite solbränd idag. Solen bränner verkligen här, måste skaffa solkräm innan sommaren kommer.

Just det! Idag fick jag en blomma av min pojkvän. Det är första gången jag fått en blomma av honom. Han plockade en lavendelblomma från nåns trädgård när vi var ute och gick. Super-romantiskt, verkligen. Men jag gillar ju lavendel i alla fall. Eloge där.

1 kommentar:

Matilda sa...

men...du går väl inte på promenader? Eller? Förändring på gång...(på "Gång") höhö...