måndag 6 oktober 2008

tankar

Swooooooof.

Helgen går fort. Nu är det måndag morgon och ja... det är väl snarare förmiddag nu eftersom jag vaknade vid sju och nu är klockan tio... Tänkte precis gå till mataffären när Leon sa att han kommer ha bil nån timme i eftermiddag, så då är det ju mycket bättre att göra't då.
Men jag är sugen nuuuu. Nu nu nu.
Kanske får gå ner runt hörnet och ba...köpa något godis eller så. Men det regnar idag. Vill inte gå ut.

Bananerna börjar se ledsamma ut.. inte sugen på banan. Har massa sötsliskiga chokladbitar men ääehh...
Vi får väl se.

Igår var vi över på nån liten sammankomst hos L's kompis. Det är intressant här hur folk delar hus, som i Australien om ni vet. En ung människa kan köpa ett hus (villa) och sen hyra ut rum till kompisar, eller helt okända människor. Nästan alla har inneboende känns det som. Så iaf, nu hade det flyttat in två nya i hennes hus. Innan hade hon bott med en mamma och ett barn. Inga konstigheter liksom. Lite hippie-liv kanske. Men jag gillar det! Det är ju faktiskt mycket trevligare att kunna bo i ett riktigt hus än i nån trång kaninlåda, om man kan stå ut med att bo med andra människor. Speciellt om man ändå skulle bo ensam liksom. OK om man är ett par eller en familj och inte vill bo med nån annan... men är man solo så.

Nåväl. Det var trevligt i alla fall, vi gick hem vid niotiden och sov. Är ju fortfarande lite sjuker.
Just det, var på Auckland Museum igår med. En riktigt söndagssyssla det där. Kollade på massa maori-grejer och sånt. Tog en del bilder, ska försöka hinna med att lägga upp dom snart.
Det var intressant i alla fall.

Nu är det måndag och jag har faktiskt längtat efter att helgen skulle ta slut och få vardag igen. Vet inte riktigt varför... Men det känns skönt med måndag och inget planerat.
Visserligen gick det inte många timmar innan jag hade något planerat... men men.

Just det!!
Igår på muséet såg jag en svensk familj! Haha! Bondelid-tröjor och hela skiten. Hörde dom prata och det var sååå skumt. Blev helt upphetsad och ba "HALLÅÅÅÅ SVENSKAR" inombords. Samlade mig dock och låtsades som ingenting. Ingen kan ju nånsin ana att jag är svensk när jag är här, för jag pratar ju aldrig svenska. Babblar ju bara på engelska liksom... har inte direkt nån att tjöta svenska med här.
På tal om svenskar, i lördags när jag gick förbi en busshållplats här i Ponsonby hörde jag en kille prata svenska också.

Och mer svenskt! Vet ni vad som är rätt populärt här? Nudie Jeans. Ser dom lite här och där på folks rumpor.
I nån cool affär såg jag, utöver Nudie, även Acne Jeans. Saknar mina Acne, lämnade dom hemma. Men de har blivit lite för stora. Kanske att jag köper mig ett par här nere. Ett par Acne Hep Pure 26"...skulle sitta fint... men nu är jag ju inte direkt rik.

NÅVÄL!
Adieu.
Ska tvätta nu.

Inga kommentarer: