tisdag 7 oktober 2008

irritation

Oftast är det ganska skönt att ha en minimalistisk man vid sin sida. I alla fall när man flyttar.Jag ska förklara.
Vi har en spis och en kyl/frys. En microvågsugn. En diskho. Några hyllor. Ett köksbord. Spisen är aldrig ens använd för han äter typ alltid ute.
Vi har två fåtöljer och en beanbag i vardagsrummet. Samt ett skrivbord och en stol.
En stol vid matbordet.

Tre dricksglas.
En soppskål.
Ett "fruktfat".
Två diskhanddukar. Tre duschhanddukar.
En klädställning.
Inte ens en byrå med lådor.

Det är väl det.

Och nu skulle jag ÄNTLIGEN sätta igång och baka efter världens bästa hjälp från mamma och kusin Ina. Så var våra två enda diskhanddukar smutsiga, såklart. Och jag tror de andra handdukarna är för tunga.

Så nu har jag lagt dom i tvätten men de lär ju vara blöta i hundra år ungefär så det blir väl inget bak förrän imorgon.

Vad ska jag göra nu då. Ta en promenad?

Så gick ännu en dag...

1 kommentar:

Matilda sa...

jo jag läste om niklas. Tur att pappa inte sitter i styrelsen längre...Tror för övrigt dock att det är de internationella reglerna som svenska gått efter...så tror inte att det är något som de bara hittat på. Fast det är klart att de borde informerat niklas bättre om vad som gäller...