onsdag 8 oktober 2008

bulle

Bakar i detta nu bullar... men asså... jag vet inte... de ser väldigt små ut. Degen jäste i bunken men asså... bullarna är JÄTTESMÅ. Och har nu legat på plåten i 20 minuter utan att något direkt har hänt.

:(

Och det var jättekonstigt att baka med torrjäst. Kornen liksom är ju kvar. Trodde de skulle lösa upp sig eller något. Men det gjorde de inte helt och hållet kändes det som. Känns som att allt kommer smaka jäst nu?

Böhöööö.
Förbereder mig på att mötas av kompakta äckelbullar när de kommer ut ur ugnen.

1 kommentar:

Matilda sa...

när jag bakade fick vi låta det jäsa jättejättelänge...både i bunke och på plåt. Till slut satte jag på ugnen och ställde plåten på spisen så jag fick lite extra värme. Det satte fart på de hele...men några hela jästkorn tror jag inte det var kvar...
Blir säkert jättegoda iaf! Kramis söstra mi