måndag 6 oktober 2008

Undergången?

Hehe... har precis överlevt en smärre flodvågskatastrof i köket. Är rätt traumatiserad nu.

Skulle fylla vattenvärmaren med vatten. Glömde att den var på och det svämmade över. Inte bara svämmade över. Det sköt en stor fet våg med vatten rakt upp och ut över hela köket. Och det fortsatte i några sekunder innan jag insåg vad som faktiskt hänt. Svämmade över hela köket, ja, helt köket faktiskt. Väggar och golv och Leon kommer upp för trappan och skriker "vad i helvete håller du på med" (fast på öh.. engelska då) och jag svarar vad ser det ut som.
Han blir jättearg på mig för att jag är så klantig.
Jag blir jättearg på mig för att jag är så klantig.

Nu har jag gjort åt alla handdukar och det är fortfarande inte riktigt torrt. Det läckte in nedanför oss, i farstun. Halleluja.

Tydligen är jag också "världelös i köket" så jag kanske väntar en dag eller två med att försöka mig på bakning.

Nu äter jag hamburgerbröd och dricker apelsinjuice. Gott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Amanda! En olycka kan hända alla. Tänk på när jag höll på att elda upp köket för att jag glömde popcornpannan!! Vatten kan ju iaf inte bränna ner huset så "det kunde varit värre" ! Kram från pappa!

Matilda sa...

Du är inte alls värdelös i köket...vad hade mamma gjort utan dina stekta potatisar? hallå...man måste ju få klanta sig (du har ju X antal år till godo på mannen att lära dig =). kram på dig syster!

Anonym sa...

Vad lagar Leon då som är så fantastiskt? Jag menar förstås i jämförelse om du i så fall skulle vara värdelös i köket? undrar vi..


/ C och L