onsdag 1 oktober 2008

dagbok

Ny dag, nya bekymmer!

Idag vaknade jag klockan sju av att jag hade svinont på andra sidan huvudet, så inatt har jag alltså pressat tänderna på andra sidan. UNDERBART!

Jaja, det börjar i alla fall släppa nu.

Idag är det första oktober vilket betyder att idag är dagen då jag skulle börja träna. Men jag känner mig fortfarande inte frisk ju. Hur gör man då?
Väntar tills imorgon?
Eller kanske tar en liten joggingtur i alla fall?

Har en fuldag idag.
Jeansen är för tajta. Och så.
Fryser om lemmarna. Fötter och näsa och händer är kalla.
Känner mig obekväm. Och ful. Det går nog över snart. Leon brukar vara rätt bra på att bota sånt där.

Och ja förresten.
Igår fick jag paket!! Åååh ni fattar inte vad glad jag blir. Tack söta mamma och pappa. Nu har jag två bikinisar och dessutom fick jag ett gulligt kort och ett tidningsurklipp från JP. Ett jättebra reportage Rookie gjort om en kille som hoppat av gymnasiet och nu var kontorschef.

Det var förövrigt den första posten vi fick hit till denna lägenheten, vilket ju gör det hela lite extra minnesvärt. Hehe.

Just det, varmvattengrejen funkar igen. Eller, den var väl egentligen aldrig paj. Bara jag som är dum i huvudet och inte riktigt fattade hur man skulle manövrera det lilla aset.

Igår kväll åt L på en japansk restaurang. På de flesta ställena här har de tidningar så jag brukar läsa när han äter. Igår "läste" jag Vogue.
Sen skulle vi gå och ta en öl nånstans, men då kom jag på att jag glömt ta med mig passet och det funkar ju inte med vanligt svenskt id-kort här såattem... det fick vi skita i. Istället gick vi till den tjusiga sprit och delikatessaffären nere på hörnan och köpte öl. Så nu har jag druckit Nya Zeeländsk Low Carb-öl. En upplevelse det med.

Såg en go film igår kväll med, den danska "Efter brölloppet". Älskar Mads Mikkelsen. Och så fick man känna lite skandinavisk stolthet också, aldrig fel. Aldrig fel. Bor rätt nära en hyrfilmsbutik och de har en del skandinaviska filmer vilket är kul. De flesta har man ju redan sett, dock. Funderar på att hyra Fucking Åmål och nostalgi:a mig lite. Eller varför inte Lilja 4-ever eller något av Ingmar Bergman. Hehe.

Nåväl. Vidare med livet i Nya Zeeland.
Chokladpulvret gjorde förövrigt skitäcklig oboy. Höll på att spy. Yoggin ska jag prova nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska försöka skicka lite käk till dej så snart jag hinner...har precis kommit hem från Frankrike nu!!

Anonym sa...

http://whitelady7.wordpress.com/2007/06/01/hur-hamnade-jag-har/ har kan du lasa om hur jag hamnade har :-) Auckland ar val ok, men jag skulle nog trivas battre i en mindre stad tror jag. Men sa ar det ju det har med jobb... och jag gillar mitt jobb har, sa tills vidare far det bli Auckland. Dessutom ar min man en tvattakta Jafa (Just Another F-ing Aucklander) som det kallas i resten av nz. Chokladpulver, vad det mojligen Milo? Det sags att man behover tillsatta socker till det for att det ska bli nagorlunda liknande O'boy. Vi far kampanja for IKEA i Auckland, da kanske det kan bli lite battre matkultur har ocksa :-)