söndag 19 oktober 2008

Swedish Style New Zealand

Igår kväll var det opening för Swedish Style NZ, trodde det skulle vara rätt dött men jösses vad folk där var! Och säkert hälften eller mer var svenskar.

Sveriges ambassadör var där, samt prinsessan Birgitta och även Alexandra Charles. Hon var väldans tjusig. Prinsessan var tjusig också, men inte alls lika snofsig som sistnämnda... skulle nog aldrig anat att hon var prinsessa om de inte faktiskt hade presenterat henne som det.

Jag träffade även på en amerikan som ville att jag skulle förklara ordet lagom för honom. Det hela utvecklades till en lång och trevlig pratstund.

Är det inte lite ironiskt att jag, på ett event fullpackat med svenskar, väljer att endast prata med engelsktalande folk? Om jag ska vara ärlig kände jag mig lite som en outsider där, hade ju ingen svensk att prata med (eftersom jag inte kände nån). Men engelsktalande människor de bara börjar man ju prata med, svenskar är inte såna. Generellt.

Detta event hade allt som såna här functions brukar ha, vin, öl, mat, goodiebags. I goodiebagen fick man bland annat en liten flaska Absolut Vodka. Skulle väl aldrig ske i Sverige va? Vodka.







Blev inga fantastiska bilder med vinglaset i ena handen och kameran i andra. Men grejen håller ju på hela veckan så lite mer kvalité ska jag väl lyckas pressa ur... Grejerna var iaf designade av någon svensk designer... Hjördis nånting-dottir. Isländskt namn ju. Vem är hon, kan man undra. Inte så värst undersköna kreationer heller... och det tjatades om jämnställdheten vi har i Sverige. Hm... var någonstans var herrkläderna då undrar jag? Bara klänningar överallt.

Över till nåt helt annat! Såg en så otroligt sjuk film igår. Feed. Handlade om människor som blir matade tills de blir helt brutalt feta så de inte kan röra sig, och sen utvecklade sig det hela till en thriller... herregud. Sjuk. Ni måste se den!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha, det var ju fint folk du beblandade dej med!!!