torsdag 23 oktober 2008

är kaksugen

Sitter här och funderar på vad som hänt sen sist jag bloggade... hm...

Jag måste ju bara berömma mataffärernas öppettider här, många av de stora är öppna dygnet runt alla dagar! Hur coolt är inte det på en skala. Det är sånt jag uppskattar, ni vet kanske att jag gillar att handla mat och sånt. Igår kväll vid halvtolv-tiden satt jag och Leon i våra morgonrockar och då blev han helt plötsligt jättesugen på coca cola, så då åkte vi och handlade det och lite annat. Vi övervägde en kort sekund att faktiskt åka i våra morgonrockar, men ångrade oss. SÅ konstiga är vi inte än. Vi har rätt roligt åt våra morgonrockar, faktiskt. Leker att vi är pensionärer och när klockan börjar närma sig en sisådär åtta på kvällen så är det "robe time". Så fnissar vi lite åt hur fjantiga vi ser ut där vi sitter i våra morgonrockar och chillar.

Vi är nog rätt konstiga vi!

Men tro nu inte att vi bara sitter i våra rockar framför datorn, nehejdå ibland blir det fart på oss också. Häromdagen var vi på en öppning av en konstutställning nere på gatan och det var en så otroligt fin kväll! Stog utanför i solskenet med ett glas vin och kände oss allmänt häftigast i världen.

Ja, vi hade en riktigt fin dag vädermässigt den dagen, kommer inte ihåg om det var igår eller i förrgår. Samma dag var vi även nere på stranden och jag kände på vattnet. "Det är alldeles för kallt" sa Leon men jag vet inte jag. Det var ungefär som Vättern i juli-augusti. Låg iaf i gräset och solade/läste i ett par timmar, det var härligt det.
Kan fortfarande inte sluta förstummas över hur vackert det är här. Och att vattnet är så där grönblått som det är i söderhavet. Varje gång vi t ex åker över Harbour Bridge till North Shore och man ser vattnet och staden och ja... allt, utstöter jag ett "wooooh" och Leon fnissar lite åt mig som är så imponerad av detta vardagliga hav.

Önskar verkligen jag kunde ta hit hela min familj och alla mina vänner och bara VISA er! För det är verkligen sådär vackert som man tänker att det är, på Nya Zeeland.

1 kommentar:

Matilda sa...

Jag måste nog börja spara pengar snart. Så att jag kan åka och hälsa på. Snart = i maj typ... hade det inte kostat så fasan-likt mycket riksdaler hade jag åkt nu i jul. Ba' så du vet.