lördag 4 oktober 2008

ska jag eller ska jag

Idag har vi varit en sväng på K' Road och inne i stan. Köpte specialsockret och lite annat på den asiatiska supermarket:en och sen var vi på The Warehouse där jag köpte en kavel och en liten plåt. Så nu kan jag bocka av några saker från den långa listan av grejer jag behöver för att baka bullar.

Nu funderar jag på om jag ska orka gå till New World (mataffären) och försöka få tag på resterande grejer jag behöver. Det som är kvar av grejer är bunke, plastpåsar, pensel och bakplåtspapper. Sen vet jag inte om det är nåt mer jag behöver, om det är det så har jag glömt det. Surt men sant.
Sen är det ju alla ingredienser men vetesjutton om jag orkar dra hem socker och mjöl och mjölk och ägg och sån skit idag. Är fortfarande sjuk och det känns.
Men å andra sidan är det bara kanelbullens dag en gång om året. Men å tredje sidan kommer det fortfarande vara 4 oktober i Sverige när det är imorgon för mig, så vem bryr sig om det blir imorgon istället för idag.
Vem vet, bullarna kanske faktiskt smakar skit när man måste använda torrjäst istället för vanlig och utan vanljsocker och så vidare... det är vad jag förväntar mig i alla fall, så blir jag inte besviken.

Så...
ska jag orka gå?
Måste ändå köpa juice och lite annan skit egentligen.

Hm...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej mandis Hoppas verkligen du blir frisk nu det är verkligen på tiden att skiten försvinner. Det går utmärkt att baka på torrjäst (svensk iallafall) ta lite extra bara. Nästan alla bagerier här användr torrjäst för det är smidigare. Lycka till med bullarna Massor av kramar